Saturday, May 10, 2014

Selamat Hari Ibu , MAK .....................

Assalamualaikum

Hari ini merupakan Hari Ibu bagi seluruh ibu , umi , mama , dan mak . hari yang penuh makna . mungkin hari untuk meraikan mereka semua ini :') 

aku merupakan seorang anak . aku mempunyai seorang ibu atau lebih mesra manja aku memanggil dia mak . mak sangat penting dalam hidup aku . dari kecil hingga besar mak tidak pernah tinggalkan diri aku . mak akan tetap ada untuk aku bila aku memerlukannya . mak sangat risau kalau aku sakit . mak akan call papa untuk bawa aku ke hospital bila aku sakit . mak tidak pernah kenal erti penat dalam menjaga aku . walau seribu kali aku melukai hati emak , mak tetap setia berdiri utk aku . kerana aku adalah anak emak . emak tak pernah kecewa walau anak dia gagal . mak tidak pernah patah semnagt bila anaknya jua gagal . mak tetap ada walau bagaimana diri aku . emak , tidak pernah berundur :') . kerana dia seorang emak . 


mak , ini ayin anak mak . anak mak yang last sekali . mak  harini hari bermakna bagi seorang ibu . hari ini hari IBU , mak . mak , ayin rindu mak . mak tiada perkataan lain selain RINDU . mak , setiap saat ayin terimbau kenagan ayin dengan mak . kekadang ayin menangis teringat dosa ayin pada mak . mak , maafkan diri ayin . ayin tahu ayin banyak kecewakan mak . ayin sakitkan hati mak . mak , maafkan diri ayin :'( . mak , terima kasih sebab datang dalam mimpi ayin haritu . ayin gembira mak dapat tengok mak . mak mak mak :'( makkkkkkkkkkkkkk ayin rindu :'| 

mak , betapa ayin rindukan diri mak . mak , hati ayin cemburu . cemburu melihat kawan kawan ayin bergambar memeluk cium mak dyorg . tapi ayin ? mak , maafkan ayin sebab ayin selalu susahkan mak . ayin minta maaf . mak , sayang dan rindu ayin pada mak takkan hilang sampai bila-2 walau nanti bila ada seorang wanita lain hadir dalam hidup ayin , mak tetap no 1 dalam hidup ayin . mak , ayin nak cium mak boleh ? boleh tak mak ? makkk ? kenapa mak diam ayin tanya mak ni ? mak tak rindu ayin ke ? mak ? mak tak sayang ayin ke ? makkk jawablahhh . jangan macam ni :'( makkkk . kenapa diammmmm :'( 

tak apa laa mak . ayin rindu :'( ayin sayang mak . mak , setiap kali lepas solat ayin akan doakan mak dengan papa tenang dekat sana . mak , kalau hari ini mak masih ada . ayin janji ayin akan jaga mak sebaik baiknya . mak ayin sayang mak sangat . maafkan ayin . mak , ayin masih ingat ayin sruh mak belikan tiub basikal . ayin cuma fikir diri ayin pada masa tu . ayin minta maaf mak . mak sanggup buat apa saja utk tengok ayin gembira . mak maafkan ayin :'( ayin dah susahkan mak . maafkan ayin mak :'( 

mak , walau mak dah pergi dulu di saat ayin membesar dan sangat memerlukan kasih sayang seorang ibu dan ayah . ayin akan terus kuat untuk laluinya :') terima kasih mak . mak papa juara di hati ayin :') . ayin takkan lupakan segala pengorbanan mak papa . terima kasih mak . ayin doakan mak tenang di sana :') .



SELAMAT HARI IBU , MAK -PUZIAH BINTI HARON -
al-fatihah

No comments:

Post a Comment