Sunday, May 4, 2014

Impian dan anganku ~

Assalamualaikum ^^

sedar tak sedar hari ini dah masuk 4 mei 2014 . kejap betul masa berlalu meninggalkan perkara baik dan buruk yang telah kita lakukan tanpa sedar . masa tidak pernah menunggu kita apatah lagi masa ini sering menghantui diri kita . subhanaAllah . siapa kita hari ini adalah berkaitan dengan bagaimana kita mencorak diri kita sebelum ini . andai kita memilih perkara yang baik , maka inshaaAllah dengan izin-Nya semuanya berjalan lancar dan sebaliknya .

hari ini aku tiada apa yang hendak diceritakan pada kalian . cuma adalah sedikit cerita mengenai impian dan anganku . indah bukan ? bahkan menarik ? haha . tiada apa cuma terdetik dalam diri untuk cerita apa yang aku mahu bila dah berjaya untuk lebih tepat bila aku sudah besar . mak , saya sudah besar ! macam iklan pula . lawak hahahahambar . bahasa baku bai . haha lol .

okay first aku nak cerita pasal impian aku . syukur alhamdulillah harini umur daku dah menjangkau 18 tahun 9 bulan 1 hari kot . aku pun tak pasti . haha . sebenarnya aku dah cukup besar . terlalu besar dan agak lama di dunia yang fana ini . tapi bagi orang tua kata *baru setahun jagung . yeahhh thats right . tapi tahu tak ? aku sebenarnya dah dapat pengalaman yang paling besar . yelah baru setahun jagung aku dah di uji dengan pelbagai ujian yang aku sendiri tak sangka . tapi alhamdulilah , walau sesukar mana aku dah berjaya lalui walau hampir tersungkur . kerana semangat dan masih jauh perjalanan , aku teruskan jua :') . okayy impian aku sebenanrnya nak kahwin awal . tapi tu angan-2 laaa . hahaha ==' . firstly macam korang tahu aku nak jadi seorang pegawai polis . inshaaAllah mudah mudahan . tu lah impian aku selama ini . aku gembira kerana aku merupakan anak kepada seorang anggota polis dan adik kepada seorang pegawai polis dan jua adik kepada seorang sarjan muda polis . haha . semuanya polis . abang dan akak aku tak bagi senanya aku mohon polis lepas diploma sebab dyorg ak aku jadi pegawai . inshaaAllah . memang itupun yang aku mahukan . so aku harap apa yang aku hajati apa yang aku impikan selama ini akan menjadi kenyataan . aku tertarik kepada seorang rakan fb aku  . dia ni merupakan anak kepada seorang anggota polis . mak dia nak sangat tengok ida ni jadi polis . akhirnya berkat doa dan impian h ni tercapai jua apabila dipanggil utk temuduga sekali gus menjalani latihan asas konstabel dkat Pulapol KL . see macam tak caya kan :') . aku harap aku begitu jua . who know mamat yang menulis ni akan menjadi seorang pegawai polis yang beriwibawa . bahkan mana kita tahu dia akan menjadi salah seorang pengarah dalam PDRM satu hari nanti . amin . mudah mudahan :') . 

kawad pedang . aku akan seperti mereka satu hati nanti :')


bila aku dah berjaya habiskan diploma ni , aku akan cepat-2 sambung degree . then aku akan apply Polis . dan menjalani latihan asas Kadet Inspektor selama 9 bulan . inshaaAllah :') moga Allah permudahkan segala urusan aku :') . hormat , hormat panglima hormat :') . amin amin ya rabb . 

okay habis dah aku cerita pasal impian aku . sebenarnya banyk impian aku pasal polis ni tapi biarlah . haha . pasal angan angan aku pulak ? haha okayyy jom layan ~

angan angan aku ni banyak . okay aku nak cerita bila aku duduk dekat rumah sesorang aku teringat arwah papa . arwah papa ni ramai baik dengan dia antaranya pegawai pegawai atasan . aku kagum pegawai atasan ni . walau arwah papa dah tak ada , dyorg still ingat . alhamdulillah . so apa yang aku berangan , bila aku dah jadi pegawai aku nak cari seorang ayah angkat polis juga .mungkin dia anggota aku pada masa tu . dan bila ada anggota yang sakit yang susah aku pastikan akan tolong . sebab aku taknak anak-2 tu susah macam mana aku lalui . cukuplah aku sorang lalui itu semua :') . bahkan aku akan cuba jadikan mereka macam adik-2 aku nanti . kedua , bila aku dengan anggota aku nanti , aku taknak diorang panggil tuan . kerana dalam dunia ni pangkat darjat itu tidak penting . bagi aku kerjasama sama dan keikhlasan itu lagi bermakna . ehehe inshaaAllah andai aku menjadi seorang pegawai polis . then then then pastinya lepas dah ada kerjaya , aku nak kahwin ! hahaa . see bila ada pegwai polis kahwin , maka akan ada majlis perarakan raja sehari di bawah pedang dengan memakai pakaian mess nite . hikkhikk :3 . aku nak juga . so inshaaAllah . kecik-2 laa kena rancang , agar dah besar nanti semuanya berjalan lancar :') . so kepada bakal teman hidup aku , bergembiralah di hari persandingan kita . hahahahahaha . siapa jodoh aku , hanya Allah yang tahu . dan andainya jodoh aku bukan dengan manusia , maka jodoh aku hanya dengan kematian :') . kepada bakal pasangan hidup teman semati aku , aku harap kau jagalah diri kau sebaik mungkin . inshaaAllah , sampai masa aku akan ambil kau dari keluarga kau . belajar rajin-2 sekarang dan mulai detik ini tolong faham kerjaya seorang anggota polis ;') take care dear , hatimu milik Allah selamanya :') dimana awak berada sekarang jagalah semuanya . sampai masa dan tepat waktunya , mungkin di tempat kerja , mungkin di kedai buku mungkin dimana saja Allah akan temukan kita . mudah mudahan .

awwww sweetnyaaa . nanti aku dekat situ .haha

then skuadmate jadi pengiring pedang . hikkhikkk . inshaaAllah bila tiba masanya nanti ^^

okayy habis dah aku merepek tengah malam ni . haha . tapi itulah apa yang aku impikan selama ni . dulu arwah papa nak tengok akak kahwin lalu bawah pedang tapi tak dapat sebab aku pegawai wanita . so nanti inshaaAllah aku akan tunaikan utk arwah papa walau aku tahu nanti , bila aku kahwin tidak akan ada seorang ayah dan juga seorang ibu di sisiku di saat hari kebahagian aku . :') al-fatihah .


No comments:

Post a Comment