Tuesday, January 29, 2013

Terus kuat menghadapi ujian Allah :')

 ASSALAMUALAIKUM :)

alhamdulillah syukur kepada Yang Maha Esa atas kurnian rezeki , tubuh badan yang sihat ini . aku masih lagi mampu bernafas di dunia yang sementara ini yang hanya menunggu saat dihancurkan . hari demi hari silih berganti dengan pantas . detik bertukar saat , saat bertukar minit , minit bertukar jam . itulah dunia yang tidak akan kekal . begitulah jua kita di dunia yang fana ini . hari demi hari umur kita semakin meningkat tetapi amalan kita ? :'| subhanAllah . jahilnya kita di mata Dia . terlalu jauh kita terarah . moga kita diberikan hidayah utk kembali di jalan yang benar . Allahu Akhbar .

skrg dah di hujung bulan Januari . memang terlalu pantas masa ini berjalan . tidak sempat utk kita mengejarnya lagi . harini aku tinggal berseorangan . angah dah pergi keje . akak dkt seremban , jan dkt pulapol kl , li dkt instep,T'ganu . semua jauh dari aku :'( aku rindu diorang semua . walau aku selalu merajuk , merungut , bergaduh dgn dyorg tapi kasih sayang antara adik beradik takkan boleh berpisah . kerana air yang dicincang tidak akan putus . itulah ibarat aku dgn dyorg . hmm . skrg aku betul-2 rasa sunyi tanpa mak papa . tanpa akak , jan dgn li . semua jauh dari aku . tak ada perkataan lain selain rindu !

itulah kehidupan aku . masa hantar li dekat Terengganu aku dah rasa yang aku akan rasa sunyi . mana tak nya  ni laa perpisahan yang paling jauh aku dgn li . dulu time di blajar kt PoliJB aku tak rasa sgt sbb weekend dia akan balik . tp skrg ?  mana dia nak balik . jauh kot JB-Ganu . hmm . selalu nak pergi mana aku akan minta izin dia . sbb dia abang aku . walau aku selalu gaduh dgn dia tp aku sayang . tapi nak buat mcam mana , dia pergi sana utk masa depan dia , utk kejar impian dia . aku selalu doakan yang terbaik utk akak n abg aku . semua pergi jauh demi masa depan . tinggal laa aku yang masih muda dan mentah menjalani kehidupan seorang . mampukah aku laluinya ? pastinya boleh . arwah papa dulu pun sorang je :) memang aku lemah walau orang yang aku sayang jauh di sisi . skrg tinggal aku dgn angah :') bersyukur dgn apa yang ada .

Papa .
morning papa . hehe . ayin rindu papa . papa kt mana ? :'| papa sekrang ayin tinggal dgn angah je . yang lain semua dah pergi jauh .. kalau papa ada mesti papa banggakan tgk anak-2 papa dah berjaya ? ayin tahu papa akan tersenyum gembira . mana tak nya , akak dah capai impian papa . then jan skrg ikut jejak papa juga . tahniah papa :') ayin sayang papa . papa , ingat tak dulu ? papa selalu gurau kata dgn ayin . papa nak ayin jadi doktor ? eh kejap kejap suruh jadi Inspektor ? papa ingat lagi tak ? papa kenapa senyap ? :'| cakaplah ayin rindu papa . keluarkan suara papa :'| papa bangunlah . ayin sayang papa . papa ingat lagi tak semua tu ? :'( hmm tak apa laa . maafkan ayin papa . ayin lupa papa dah tak ada :'( ayin sayang ayin rindu semua kenangan dengan papa . ayin doakan papa tenang kt sana . papa , ayin akan cuba sebaik mungkin utk capai impian papa . maafkan ayin kalau ayin gagal :'( papa , tak ada sapa yang boleh ganti tempat papa . papa idola dalam diri ayin . papa seorang yang kuat . papa ! iloveyou imissyou ! al-fatihah .

Mak 
makkk . hehe . mak ayin lapar laa . masakkan tempoyak ikan patin boleh ? hmm nak asam pedas ikan sembilangg laa . eh tak nak nasi lemak . alaaa nak nasi dagang . eh tka tak nak mee bandung :'| kalau laa ayin boleh dapat ni semua lg ayin bersyukur mak . tapi ayin lupa yang mak dah tak ada kt dunia ni :'( maafkan ayin mak . ayin rindu mak . rindu air tangan mak yang mampu menghilangkan rasa lapar dalam diri ayin . air tgn seorang ibu memang sedap . :'| mak , aritu masa p anta li kan , p RnR. then kt situ ada ikan patin masak tempoyak . apa lg , ayin amik lauk tu mak . sedap tpi tak pedas . kalau mak buat mesti lg sedapkan mak ? mak kenapa senyap ni . jawablah . mak bgnlaa kejap . buka mata mak tu tgk ayin kejap . mak sayang ayin tak ? mak gerak laa mak . :'( ayin rindu mak . please mak . bgn bgn ! :'( . mak sejak mak tak ada kan , ayin jarang makan dah skrg . berat ayin dah trun . selera makan pun dah kurang . mungkin ayin rindu masakan mak :'( . mak kenapa mak tinggalkan ayin ? siapa nak masak sedap-2 utk ayin ? mak ayin rasa sunyi sgt . semua pergi jauh .  mak kalau ayin sakit sapa nak jaga ayin ? mak ayin sayang mak :'( mak , ayin lemah tanpa makkk . makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk :'( . mak , ayin doakan mak dgn papa tenang kt sana . inshaaAllah dgn izin Allah kita akan bertemu di syurga kelak . mak kalau jumpa papa kirim salam . ayin rindu mak papa . imissyou iloveyou so much ! . al-fatihah .


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hari ini aku keseorangan . kadang-2 aku berfikir utk hidup berteman . namun tidak ada siapa utk menemani hidup aku yang serba kekurangan . kadang kala hati ini juga mahu ada penduanya . tapi jua belum ditemui . biarlah aku melangkah perlahan demi mengejar impian dan cita-2 . orang yang aku sayang tiada lagi disisi di saat aku memerlukan mereka . air mata ini sering berguguran apabila terkenang kisah yang mampu mencuit hati ini dalam diam . mengimbau masa lalu bersama mereka . rindu akan gelak tawa dan senyuman yang pernah mengukir di pipi mereka . itulah rindu yang tidak lagi akan berulang . kerana kita hidup didunia ni ibarat seorang perantau jalanan . hanya dipinjam seketika dan apabila tiba masanya kita jua akan pergi untuk selamanya . aku sering berharap dan berdoa agar DIA menemukan aku dan yang lain kembali bersama di syurga firdausi . moga ia dimakbulkan dan didengari oleh Sang Pencipta . aku bersyukur dengan setiap ujian dan dugaan yang hadir . kerana ini semua mampu membuatkan aku lebih kuat walau terkadang aku hampir terjatuh ke dalam ruang yang gelap . namun Allah sentiasa disisi aku utk menghulurkan bantuannya . kerana aku tidak pernah hilang dari pemerhatian-Nya . dan aku terharu kerana Allah memberikan ini semua supaya aku dapat berdoa utk ibu bapaku walau mereka sudah tiada . aku bersyukur sangat kerana dipilih-Nya . bangkitlah wahai anak muda yang bernama Muhammad Faizrin b Mohamad Pauzi dengan ini semua . percayalah ganjaran yang kau akan terima pada waktunya nanti terlalu besar . sekarang engkau merasai kesusahan tetapi kelak dgn izin Allah engkau akan hidup dengan kesenangan . tetapi di saat engkau sudah senang , jangan pernah engkau lupa bagaimana engkau bangkit . jangan pernah engkau leka dengan duniawi ini semua . bahkan jangan sekali engkau lupa asal usul kau . jangan sombong dengan kekayaan dunia yang sementara . kerana mungkin kau akan kembali seperti dulu . INGATLAH , Allah sentiasa bersama kau saat susah dan senang . semoga berjaya anak muda . kau mampu lakukan walau tiada lagi pendorang yang sentiasa bersama . teruskan hidupmu walau diuji Allah :) 

No comments:

Post a Comment