Monday, January 21, 2013

Perjalanan ini begitu sunyi .

Assalamualaikum :)

fuhh alhamdulillah aku masih lg mampu berjalan  berlari tersenyum girang walau dalam hati pasti ada kesedihan dan kedukaan . biasalah manusia kan :) . hari silih berganti , masa meneruskan putarannya . umur semakin besar . yang kecik menjadi besar . dan yang handsome lg menjadi handsome mcm tuan blog ni haa . saja nak bgtahu yang saya handsome sbb memang telah disahihkan saya handsome . nak ckp mcm Aaaron Aziz ? jauh lg handsome saya ni . bhahaha . kdg-2 kita perlu yakin dgn diri kita walau tidak laa setampan orang lain . tp Allah dah berikan wajah secukup sifat utk kita miliki . dan kita harus hargai setiap pemberian DIA . walau kita sering dikeji oleh manusia yang kita ni hodoh . tapi jangan cepat terasa kerana orang tu 10x hodoh dari kita . dah laa bodoh sbb hina ciptaan Yang Maha Esa . mashaaAllah . semoga kita dijauhkan dari sifat seperti itu . jadilah insan yang terbaikkk walau kita jahil . Allah maha mengetahui :)

kita hidup dalam dunia yang fana terlalu byk cabaran dan dugaan . entahlah kdg-2 aku rasa tidak mampu meneruskan perjalanan hidup ini . kdg kala aku rasa jatuh dan terlalu jauh terarah . mungkin kerana aku tidak lagi mempunyai tempat bergantung harap mahupun tempat mnegadu utk menceritakan masalah yang aku hadapi . tiada seorang insan yang mampu berdiri bersama aku . kdg kala diri ini rasa memerlukan seorang kasih bersama wanita utk bersama . tapi apakan daya diri ini tidak berhak utk memiliki itu semua . mungkin diri ini bukanlah insan yang mempunyai peribadi mulia . tapi diri ini cuba menjadi yang terbaik walau kdg gagal . apapun aku tahu Allah telah menjadikan aku seperti ini supaya lebih gagah dan berani utk berdikari sebaik mugkin . kerana pembalasan dan ganjaran yang telah dijanjikan mungkin besar dlm dugaan ini . yakinlah dgn setiap apa yang yang dtg . :)

harini aku terasa lain . lain dari hari yang lain . terasa lain di hari ini . haha . mungkin rindu pada mereka yang telah pergi . dan mungkin pada mereka yang tidak lg merindui diri ini . aku cuma mampu tersenyum dan menahan sebak rindu di dada . aku terkenangkan nasib aku seperti ini . di saat membesar aku kehilangan seorang ibu dan ayah yang terlalu baik utk aku . kerana selama ini mereka tetap ada utk aku . tapi kini tiada lg , kerana mereka telah dijemput ilahi . aku goyah tanpa mereka . aku rindu gelak tawa mereka . aku rindu nasihat mereka . aku rindu senyum tangis mereka . aku rindu pelukan mereka . YA Allah aku terlalu rindukan mak papa :'( entahlah hilang selera makan . aku rindu masakan arwah mak yang tiada tandingan . hny masakan mak yang mampu menarik selera aku . wuuuu T.T tidak dapat lagi utk aku rasakan semua itu kerana masa berlalu terlalu pantas . ajal pula semakin dekat . hmmm

dan jangan pelik kalau aku dtg rumah orang aku makan mcm tak makan sepuluh hari . bukan apa mungkin sama seperti masakan arwah mak . hmm payah nak kata . skrg badan aku dah susut . mungkin tidak kelihatan sgt . tp bila timbang berat bdn aku turun mendadak dalam 15kg . haha . tpi masih tough . hampa jgn risau . :P


2 comments:

  1. manis nyew chocolate nih, erm manis sangat kate lolipop at kawn dea...hahak mane ade la ..orang yang bace at status nih lagi manis ha tegok tuh dea senyum sweetz kan , eh2 tegok tuh dia senyum lagi lah..manis sangat.. so snyum jngan tak senyum kawan hehe,,smoga berjaya dalam hidup ..insyaallah ,

    ReplyDelete