Monday, December 3, 2012

kita akan tetap bersama kawan !

Assalamualaikum .

yeahhhh selesai sudah PEPERIKSAAN AWAM SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2012 (SPM) . hahaha . tak sangka kejap je masa berlalu pergi . akhirnya aku tinggalkan alam persekolahan yang pernah ranjau dan cabaran . sekarang bermulalah kehidupan baru yang lebih mencabar dalam meneruskan hidup di dunia yang sementara ini . :) .

di sekolah , aku belajar bermacam macam . bermula di tadika , aku kenal erti persahabatan . aku belajar ABC . mengira 123 dan sebagainya . masa kecik perangai kita mcm kanak kanak . haha memanglah ==' . bila naik sekolah rendah perangai kita macam budak budak :P . dan apabila di sekolah menengah perangi kita mcm remaja . kehkehkeh . inilah perubahan dari satu tahap ke satu tahap yang lain . kita tidak akan kekal begini selamanya . dari muda kita akan menjadi tua suatu masa nanti . begitulah kehidupan aku sebagai seorang pelajar . :)

memang sedih meninggalkan alam persekolah yang penuh cabaran dan rintangan . di sini aku mengenali erti persahabatan yang lebih mendalam  . aku belajar erti kerjasama antara satu sama lain walau kami semua berlainan agama , warna kulit dan sebagainya . kami tetap bersama demi mencapai impian yang telah lama kami impikan . namun begitulah setiap pertemuan pasti ada perpisahan . setiap permulaan pasti ada pengakhirannya . :) aku redha dgn setiap apa yg berlaku . 

tapi kenangan paling best adalah time form 5 ni . bermacam macam cabaran , kenangan manis pahit getir hidup dan pengorbanan . nii bukan lagu ke ? hahaha . best dalam kenal dgn 3 orang member sejati walau mereka tak mati lgi . ahahaha . iaitu QUSYAIRI MUBARAK , NASHTAIN dan ABDUL HALIM . haha . ekceli aku dah lama kenal dyorg dari form 1 . tp tahun ni kan aku pelajar baru kononnya :P haha . aku duduk semeja dgn Qusya ni . aku tak faham dgn budak ni . aku tgh fokus dia pusing kt aku mesti dia tumbuk aku . aku apa lg , tumbuk r balik . haha . jahat tak ? tp kami hny bergurau . :D sblh meja aku blkg dia tmpt duduknya Halim dan Nash . mereka berdua ni kaki gosip . kaki perempuan tu aku tak tahu laa . tapi ni Nash ni selalu patah hati . haha . ye laa budak maket . si Halim ni asyik dtg skolah je perut sakit . masuk kelas je tidur . teruk betul perangai . time exam tahu pulak minta jawapan :P qusya nash dgn aku pun sama minta jawapan . haha . itulah kami yang takkan berpisah walau dipisah laut biru .

persahabatan ini  aku harap berkekalan hingga ke akhir hayat :) . ingt lagi aku pena tny qusya , agak agak sape kahwin dulu ? haha . dua dua gelak . haha . sengal tak ? kecik kecik dah menggatal . seluar dalam pun mak ayah belikan lg . tp aku beli sendiri ea harap maklum :P haha .  sbnrnya ktorg berempat ni selalu bersama kt sekolah . apa event pun yg dianjurkan ktorg mesti ada . haha . aku tak tahu laa kenapa mungkin kerana persahabatan yg semakin akrab utk kami semua . haritu time Majlis kt hotel , cikgu dah risau ktorg 4 orang tak dtg . siap call . fuhh fuhhh :P haha . 

btw aku gembira ada member sejati yang mcm ni . susah senang bersama . aku ingt lagi time trial . aku tgk qusya pny jawapan kosong je , aku bg dia jawapan . caring tak aku ? haha . then bila aku tak tahu , aku tny nash dgn halim sbb dyorg ni duduk sblh budak pandai . so mesti meniru juga . hahahaha . mana taknya , time belajar tak nak belajar . then markah tinggi pulak . bohong laa kalau tak meniru kan kan ? ahaha . itulah kami perangai sama je . byk sgt cerita tentang 4 stooges ni yg tak betul . haha . ingt lagi , ktorg jadi KENDARAT time cikgu fadhlina kahwin . dgn pakai baju slayer jadi kendarat . haha . ktorg selalu diutamakan , mayb sbb ktorg berempat ni budak Melayu lelaki yang paling aktif kt sekolah . :) 

apapun aku harap persahabatan ini aku terus terjalin hingga ke akhir hayat . aku harap kita takkan berpisah . sapa-2 ada masalah just contact each other . kita dah byk bersama bro . persahabatan ni susah nak cari . aku harap bila korang smua dah sambung belajar nanti , jangan dilupakan aku . ingt kita tetap bersama even korang akan dapat kawan baru yg lebih baikk dari aku ni yg serba kekurangan ni. tidak ada apa yg aku minta , cuma persahabatan ini diteruskan :) . aku doakan korang berjaya utk capai apa yg korang impikan selama ni . aku sentiasa ada kt belakang korang . aku takkan lupakan korang . trust me friend ! 
KAU SAHABAT ,KAU TEMAN !

inilah kami yg akan ketawa bersama . tp asal qusya tu ? haha
qusya pesyen muka sama je . nash konon macha . alim buat iklan haha
kecomelan 4stooges kian terserlah dalam gambar ini . haha . qusya tahan kentot :D


dan inilah kami 4 orang sahabat yang sentiasa ada bersama disaat susah dan senang . byk cabaran , rintangan , kenangan pahit dan manis kami lalui bersama . ada masa kami sudah jauh di landasan sebenar . tetapi dgn keyakinan diri kami kembali ke jalan sebenar utk menempuhi SPM yang paling besar dan sukar utk kami berempat . mungkin selepas ni kita akan jarang bersama . dan aku yakin kawan , cikgu-2 akan rindu kita . tanpa kita cikgu akan sedih . kehkehkeh . apapun masalah dan rintangan kita tetap bersama . jaga diri korang ea lepas ni bila dapat sambung belajar . teruskan cita-2 dan impian korang . aku nak kita semua berjaya . buktikan kita boleh dkt cikgu-2 sbb cikgu-2 selalu risau pasal prestasi kita walau hakikatnya kita memang bagus kan kan ? HAHAH . okayy apapun SEMOGA BERJAYA WAHAI SAHABAT :)

No comments:

Post a Comment