Friday, September 14, 2012

melepasi trial , kini SPM menanti .

Assalamualaikum :)

alhamdulillah , peperiksaan percubaan SPM telah tamat bagi pelajar kelas sains tulen perakaunan dan kelas perakaunan . fuhhh lega . aku harap result aku lebih baik dari Mid Year haritu . aku dah cuba yg terbaik kali niii . abg aku pun turut membantu time aku study . now aku akan lipat kali ganda sebelum menempuh Peperiksaan yg sebenar nanti . amin :') . aku just takut result kimia dan fizik je . hmmm . tak apa laaa . andai gagal sekali lg utk trial ni aku akan berusaha utk memperbaikinya . target harus dicapai , andai gagal itu smua kehendak ilahi :) . lega dah lepas trial ni . hehe . kepada budak kelas sains Biologi dgn budak seni goodluck eh . korang ada paper lg utk next week . haha . do ur best :P

spanjang trial ni tido tak cukup . haha . mana taknya study smpai 2 3 pagi . then time exam tido :P tapi tak adalah smpai mcm tu . hehe . bila tak dpt jawapan aku akan usaha utk mendapatkannya dari sumber-2 yg boleh dipercayai . haha .

dulu ingt lagi , masa percubaan UPSR dan PMR , sebelum nak pergi exam tu aku selalu pesan kt arwah mak *mak nanti doakan ayin ea . mak bacakan yaasin tw* :') aku takkan lupa semua tu . itu aku mohon restu dari seorang ibu utk memudahkan aku mjwb soalan :) . tetapi kali ni aku rasa ganjil sgt , tak ada sapa yg aku nk suruh utk doakan aku . just masa first day exam text akak-2 and abg-2 aku . *akak , angah , jan dgn li doakan ayin dapat jawab exam tw* itupun hny menerusi sms . :'( hmmm . aku rindu arwah mak dgn papa . aku sunyi tanpa mereka berdua . :|

skrg bila aku sunyi , aku akan jerit panggil mak dgn papa dalam bilik . tapi aku tahu , sekuat mana aku jerit mereka tidak akan kembali ke dunia yang fana ni . Allah lebih sayangkan mak dgn papa . ayin faham dan ayin terima suratan takdir smua ni mak papa :') ayin cuma nak mak dgn papa tenang dan bahagia di alam sana . walau jasad , wajah mak dgn papa dah lama ayin tk lihat , namun kenangan kita bersama masih ada dan takkan hilang begitu saja . :') i love you mak papa !


skrg ni ayinn rindu gelak tawa mak dgn papa . senyuman mak dgn papa . nasihat mak dgn papa . ayin aku merindui smua ni . ayin rindu nak peluk papa . ayin rindu nak urut badan papa . ayin rindu nak ikut papa jalan-2 . ayin rindu nak tolong mak . ayin rindu nak jaga mak . ayin rindy mak papa !

mak , ayin bersyukur dapat jaga mak masa mak sakit . ayin rasa ayin dapat balas dgn apa yg mak buat masa ayin sakit . ayin tahu ayin tak adalah dapat jaga mak dgn baik mcm mak jaga ayin . tapi Allah beri ayin peluang utk jaga mak sblum mak pejamkan mata utk selamanya . ayin rindu mak . masa kt hospital , ayin tolak kerusi roda mak bawa jejalan . ayin rasa nak menitiskan air masa tu . lepastu angkat mak naik atas katil , kejutkan mak makan ubat . bawa mak pegi tandas smua tu . ayin tak sangka dapat peluang mcm tu . ayin tahu masa tu , penyakit mak dah tak dapat sembuh lg . ayin takut hilang mak time tu , tp tak sangka mak akhirnya pergi juga kan . :'|mak , ayin cemburu tgk kawan-2 ayin dgn mak dia . mak ayin cemburu bila kawan ayin dapat cium dan peluk dai mak dia . ayin dah tak dapat smua tu mak . hee tak apa laa mak :') skrg masa utk ayin berbakti utk mak dgn papa . ayin sayang mak dgn papa :')

papa , ayin gembira dapat seorang ayah mcm papa . yang pandai berikan masa utk ayin dgn yg lain . walau papa sibuk bertugas sbgai seorang anggota polis utk pertahakan keamanan negara , papa tetap jaga kebajikan kami smua . ayin sayang papa . papa , impian papa utk melihat akak jadi pegawai polis dah tercapai . ayin gembira bila tgk papa gembira . papa , kalau papa ada hari ni , mesti papa gembirakan dan orang yang paling sibukkan ? yelah esok jan dah nak masuk Pulapol . dia dapat jawatan sama mcm papa . hehe . ayin tahu papa akan gembira kalau papa masih ada hari ini :') papa , ayin rindu nak peluk papa masa tidur . hehe . ayin rindu nak dukung blkg papa . papa , ayin nak peluk papa skrg ni :'( ayin rindu papa  . papa dah lama kita jumpa . ayin sayang papa :'( tak apa laa papa  , ayin tahu ada yang lebih sayangkan papa . ayin doakan papa tenang di sana . :') i love you papa !


Ya Allah , engkau kuatkanlah semangat aku ni yang masih meneruskan perjalanan . kuatkanlah aku tanpa kedua ibu bapaku . Ya Allah , engkau teguhkanlah imanku . Ya Allah , engkau satukanlah hati adik dgn abg dan akak ku walau kami berjauhan . kuatkanlah hubungan kami . Ya Allah , aku mohon kepada-Mu , engkau berilah aku jalan dalam setiap masalah yang aku hadapi . dan engkau tempatkan ibu bapaku yang pernah menjaga aku dari kecil hingga dewasa di kalangan orang yang beriman :') Terima Kasig Ya Allah .

3 comments:

  1. ok good luck exam k.. do the best.. :D nice entry..

    ReplyDelete
  2. thank you :D do ur best juga in your life . :)

    ReplyDelete
  3. Gud Luck Exam btw . Em , sabar lha . Sesungguh nya ALLAH lebih sygkan mereka , Kita yg masih hidup cuma mampu berdoa semoga mereka ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman . Set in Your mind , awk msti berjaya dlm SPM utk buktikan kpd parents awk yg mereka dah berjaya didik awk sbgai insan yg berguna . :) . Tabahlah dalam menghadapi kehidupan awk yer , :)

    ReplyDelete