Sunday, June 17, 2012

Selamat Hari Bapa , PAPA !

ASSALAMUALAIKUM

PAPA 
dah masuk tahun ketiga ayin dah tak dapat melihat seorang ayah utk ayin . ayin rindu papa :'( papa dengar tak ni ? papa buka laa mata tu , tgk ayin kejap je eh ? :'( papa kenapa tak jawab ni ? temanlah ayin . ayin nak papa :'( ayin rindu papa . ayin nak papa macam dulu :'( papa !

erm . PAPA ,
mungkin sudah terlalu lewat semua kata kata anakmu ini ingin sampaikan ,
tapi jiwa meronta ronta untuk meluahkan apa yang terpendam dalam hati ini walau hanya pada angin ,

dari usia kecil ayin , hanya ada seorang lelaki gagah ,
tak pernah mata ini melihat orang lain segagah papa ,
bangun di awal pagi utk menghantar ayin dan li ke sekolah ,
kemudian pulang ke rumah utk menjamah segelas air sebelum memulakan tugas dan tanpa ayin tahu sama ada papa makan atau tidak dipagi itu . ayin sayang papa :')

PAPA
peluh keringat membasahi dahi dan seluruh badan sehingga lencun baju yang dipakai kerna mengerah tenaga demi mencari sesuap nasi utk anak dan isterimu . papa tak pernah kesah dengan semua itu yang penting anak papa tidak lapar di rumah .

Bila ayin sudah besar nanti , ayin bukanlah seorang anak yang mampu membanggakan papa , tapi ayin cuba jadi yang terbaik utk papa :') . ayin tahu papa tetap akan jaga ayin selagi hanyat dikandung badan walau kedegilan ayin sering melukakan hati papa :'( maafkan ayin papa  ayin tahu ayin degil . ayin sayang papa . :'(

walau hidup kita bukanlah seperti orang lain diluar sana , tapi dalam kesedihan ayin tetap kena senyum :') walau kebahagian ayin seolah diragut bila papa tinggalkan ayin buat selamanya . 

ayin terkelu , papa :'(
ayin terdiam , papa :'(
ayin terlalu sedih , papa :'(
ayin sayu tanpa papa :'(

hanya satu yang ayin pinta dan berharap agar papa kembali tapi itu semua tidak mungkin terjadi :'(

hari ini dengan sayu hati , melihat orang lain sebaya ayin masih mampu memeluk ayah mereka . 
ayin juga mahu begitu tapi apakan daya nasib ayin tidak seperti mereka .
3 tahun papa , 3 tahun ayin tak ucap SELAMAT HARI BAPA dekat papa :'( . tapi ayin hanya boleh hadiahkan papa AL-FATIHAH :') 

Ya Allah , sampaikanlah rindu hamba-Mu ini kepada ayahku . bawalah dia dalam mimpiku . aku mahu memeluk erat dirinya walau hny itu dalam mimpi yang tidak menjadi realiti . katakanlah padanya , aku terlalu rindukan dia . aku terlalu sayangkan dia .

PAPA
terima kasih bersusah payah menjaga ayin dari kecil hingga dewasa . ayin sedih tidak dapat membalas jasa papa . ayin berharap agar ayin dapat jumpa papa di syurga kelak . insya'allah papa :') ayin sangat merindui papa dan terlalu menyayangi papa :'*

AL-FATIHAH UTK ARWAH BAPAKU , MOHD PAUZI BIN IBRAHIM
AL-FATIHAH UTK ARWAH IBUKU , PUZIAH BINTI HARON

No comments:

Post a Comment