Thursday, May 24, 2012

adik ~

assalamualaikum :')

dalam kehidupan kita pasti mahu berjaya . tapi aku mahu semua itu , tapi mungkin sudah ditakdirkan hidup aku begini . tidak seindah bahasa , tidak secerah langit di bumi , tidak secantik bunga ditaman . aku hilang semuanya dalam sekelip mata . aku aku , insan digelar adik kerana aku anak bongsu dalam keluarga . dahulu aku hidup senang , aku tidak pernah susah kerana apa yg aku inginkan pasti aku akan dapat kerana aku sgt disayangi oleh insan bergelar ayah :') . tapi kita hidup di dunia , yang senang setinggi gunung kinabalu juga pasti akan jatuh kerana dunia ini ada pemiliknya iaitu sang Pencipta :') . dia telah mengatur kehidupan kita dan di tahu apa yg terbaik utk hambanya :)

kwn kwn semua , tahukah anda semua adalah insan yg sgt bertuah dari aku ? kerana aku yakin insan yg sebaya dgn aku masih ada insan yg bergelar ibu dan ayah di sisi :') . ye , aku dulu seperti korang juga mempunyai ayah dan ibu . tetapi bermula tanggal 27 mei 2009 aku hilang insan bergelar ayah . dia terlibat dalam kemalangan yg menyayat hati . aku tidak pernah menyalahkan takdir kerana aku tahu itu semua kehendak ilahi . :'( aku kaku bila melihat ayah aku serba putih dihadapan ku . bagai tidak percaya itulah realiti yg harus aku terima . akhirnya aku terpaksa menjalani kehidupan tanpa seorang ayah . namun aku sangka panas hingga ke petang tetapi rupanya hujan di tengahari . taktala umurku baru berusia 16 tahun , ibuku pula telah jatuh sakit . aku baru bangun dari kegagalan tetapi aku jatuh kembali di saat ini . tanggal 31 julai 2011 ibuku pula telah menghembuskan nafas terakhirnya . aku hilang seorang lagi insan yg sgt aku sayangi . aku hilang permata di dunia . aku hilang syurga ku . bila ingt semula itu smua bagai khayalan tetapi itulah realiti yg harus aku terima . di saat meniti kejayaan aku hilang kedua insan ini . mereka pergi tanpa pesan tetapi hny impian mereka yg akan aku kecapi . insya'allah .

saat di bulan ramadhan tahun lepas , bermula aku menjalani kehidupan sebagai seorang anak yatim piatu . tidak pernah aku terfikir aku akan hidup bersendirian . akak aku dah berkeluarga dan abg aku juga . dan mereka semua sibuk dgn hal masing-2 . aku tahu aku masih bertuah lg kerana dapat melihat wajah kedua ibu bapaku . aku pasti ada yg di luar sana tidak sempat melihat wajah ibu bapa mereka sejak lahir . aku bersyukur :') kini bermula kehidupan aku yg sebenar . kini aku kenal apa itu erti susah . aku tahu aku mempunyai kakak dan abang tetapi mereka semua sudah berkeluarga dan bekerjaya :) sejak mak dgn papa pergi , hati aku sering kesunyian . hati aku sering tercalar dan sering di sakiti .kwn-2 korang bersyukurlah dgn apa yg korang ada skrg . apa yg abg aku mahukan , aku pasti akan tolong mereka kerna apa ? kerana aku mahu jaga hati dyorg . aku taknak dyorg benci aku . tetapi kwn kwn , bila aku minta pertolongan dari mereka , ada saja alasan yg diberi . ada yg buat muka masam bagai marah . aku terima semua itu . mungkin tiada erti *ADIK* bagi mereka lagi . 

kini aku cuba utk bersendirian . tiada sapa yg akan faham aku . tiada sahabat yg akan menemani aku . tiada insan yg akan berdampingi aku . aku faham dan mengerti :) aku bukanlah insan yg baik . aku bukan seorang sahabat yg mampu memberi korang senyuman . 

akak , angah , jan dan li :')
korang smua dah berjaya . korang dah capai apa yg mak dgn papa mahukan . korang smua adalah permata emas mak dgn papa . akak , ayin minta maaf kalau ayin ada buat salah . ayin minta maaf sebab sakitkan hati akak . ayin bukan adik yg akak nak . ayin bukan budak baik , ayin tahu :) . akak terima kasih sbb sudi jaga ayin . akak andai ayin bukan yg terbaik , akak jagalah angah jan dan li :) biarlah ayin pergi dari korang . ayin dah tak kuat akak . ayin terasa sgt bila akan pergi jalan-2 dgn angah tp tak ajak ayin . then tadi apa akak msj ayin ? tp mana akak ? tak apa laa akak . ayin fhm :') mungkin akak taknak buat ayin tersenyum kan ? hee . :) . akak jagalah family akak . akak dah ada anak :) lupakan je laa ayin :) angah jan dan li , ayin ucapkan ribuan terima kasih . ayin tahu ayin lg byk susahkan korang smua . ayin minta maaf sesangat . ayin tak minta apa pun dari korang , ayin cuma minta tlg tp adakalanya korang taknak bawa ayin . sokayy ayin fhm :) ayin akan terus jaga hati korang walau hati ayin sakit sbb ayin sayang korang smua . ayin syg sgt :') abg pun dah nak ada anak . tahniah abg , terima kasih sbb jaga makan ayin . mungkin kalau tak ada abg , ayin akan mati kelaparan . abg byk habiskan duit utk ayin . kalau ada duit nanti , ayin byr balik k abg ? terima kasih abg . :) Li , tahniah sbb dah abis blajar . terima kasih k atas apa-2 bantuan utk ayin . maaf kalau ayin ada buat salah :) . korang semua jaga diri baik-2 tw . bila dah ada keluarga , dah ada kehidupan sendiri lupakanlah insan yg bergelar adik :') ayin byk susahkan korang . lastly ayin syg sgt kt korang :*

kepada sahabat aku .
 serius aku nak minta maaf kalau aku ada buat salah dgn korang . aku minta maaf kalau tak bertegur dgn korang . korang tak tahu apa yg aku rasa . skrg aku rasa korang mcm lupakan aku . aku perlukan seorang teman . seorang insan utk menemani aku . tapi kalau mcm ni aku fhm . mungkin org mcm aku tak berhak ada kwn kan :) .tak apa laa . sekali korang kwn dgn aku , insya'allah aku akan ingt korang smpai aku mati . aku minta minta maaf sgt kalau aku ada buat salah . maafkan laa aku . kpd yg berdendam dgn aku ke apa , maafkanlah . mana tahu tiada lagi aku di hari esok ? :) maafkan aku kawan ! i love you all ! 

No comments:

Post a Comment