Wednesday, March 14, 2012

manusia kembali ke zaman jahiliyahh

Assalamualaikum :D

sekali lagi dunia digemparkan dgn satu kes pembunuhan kejam yg melibatkan seorang ank kecil yg tidak berdosa . mangsa dibakar selepas dipercayai hilang sejak beberapa har yg lalu .

bila aku dapat tahu crita pasal arwah adik Nadirah aku rasa mcm aku je nk siasat kes ni . nak tarik siapa yg terlibat . Ya Allah dimanakah hati seorang manusia bila sanggup membakar seorang nak kecil yg tidak berdosa ? dimana sifat kemanusian antara insan ? subhanallah maha suci Allah pemilik sekalian alam . aku tak sangka kes mcm ini berulang lg selepas beberapa kes yg melibatkan mangsa dibakar dan dibunuh dengan kejam . dgn mana akal ? di mana hati seorang insan ketika membakar jasad orang yg tidak berdosa ?

apa salah anak kecil itu wahai penjenayah ? kenapa kau sanggup melakukan perbuatan terkutuk itu ? di mana hati kau ? di mana agama kau ? di mana sifat kemanusian kau ? adakah engkau syaitan yg bertopengkan manusia ? apa perasaan kau bila adik kau dilakukan seperti adik nadirah itu  ? 

Ya Allah , aku bermohon kepada-Mu pertunjukkanlah segala kebenaran di sebalik kejadian ini . kemukakan laa bukti yg sahih agar pihak berkuasa dpt menyelesaikan kes ini . berikanlah hukuman yg setimpal kepada si pelaku sama ada di dunia mahupun di akhirat kelak . 
 
aku berharap keluarga arwah sentiasa tabah dengan dugaan yg diberikan oleh Allah . setiap yg berlaku adalah perjanjian kita dgn-Nya sejak kita di rahim seorang ibu . walau sukar utk menerima takdir ini tapi yakinlah dgn kehendak ilahi kerana DIA tahu yg terbaik utk hambanya . kita insan yg lemah ini hanya mampu berdoa . semoga Allah memberkati arwah adik Nadirah .
 
 
AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment