Sunday, January 1, 2012

menjadi y lebih baik . Insya'allah :')

Assalamualaikum . harini 1/1/12 .

bermulanya tahun baru . maka perginya tahun 2011 y terlalu byk onak dan duri y aku lalui . suka dan duka tangis dan tawa beroleh bagai lukisan . maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaimu , namun cinta dalam jiwa hanyalah pada-MU . :') . cewah . jiwang tak ? boleh laa . HAHA .

sepanjang tahun 2011 , aku mula dgn azam y baru . namun aku sangkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari . akhirnya orang y paling aku sayang , paling aku hormati , paling aku mencium tgnnya akhirnya pergi menuju Ilahi . aku bagaikan bermimpi bila mak menghembus nafas terakhirnya :'( . pengorbanan arwah mak terlalu besar utk aku . dialah y menemani aku tika aku terlantar di hospital . arwah papa pula sibuk mencari rezeki :') . besarnya pengorbanan mu ayah , ibu :'( . tapi ayin tak dapat balas semua tu , mak dgn papa dah pergi dulu . cuma doa y mampu mengiringi mak dgn papa . :') . ayin harap mak dgn papa tenang di sana .

so sempena tahun baru ni . aku nak jadi manusia paling bahagia even my parents dah tak ada . aku akan berubah . aku tahu aku dah buat orang lain menangis kerana sikap jahat aku . aku akan berubah kerana Allah . aku menyesal . maafkan aku . :'( . aku tahu org tersebut susah nak maafkan aku tapi aku terlebih dahulu memohon keampunan kepada sang Pencipta . :') .

so azam tahun ni 

  • dengar cakap my sis and brother .
  • mengaji setiap hari .
  • time main jangan main main
  • study lepas balik sekolah .
  • fokus dalam kelas
  • jangan malu bertanya tak tahu nanti failed laa kau .
  • jangan menguap dalam kelas kalau nguap juga suruh tablemate tampar kau
  • turun training selalu kalau tak aku rela dibuang dari pasukan
  • sentiasa siapkan kerja sekolah kalau tak siap kena sebat nanti
  • pergi tuisyen even ngantuk mcm mana sekalipun 
  • tidur selewat-lewatnya pukul 2 dgn syarat belajar .
  • jangan tinggal solat .
  • bykkan amalan sunat 
  • menjadi y lebih baik even diri snediri jahat
  • belajar hormati rakan sekelas even rakan sekelas tak hormat kau .
  • jangan tiru masa exam tapi hakikatnya itu perkara wajib :P
  • weekend mesti ziarah kubur arwah even sibuk mcm mana sekalipun
  • bersedia kena lari 6 round .
  • akhir sekali , belajar bersungguh-sungguh walau dimana kau berada . (Y)

No comments:

Post a Comment