Friday, January 13, 2012

mak mak ! papa papa ! :'(




Assalamualaikum :D

hari ni jumaat bersamaan dengan 13/1/12 . tahun ni rasa masa berlalu dengan pantas . pejam celik pejam celik dah 2 minggu aku bersekolah . :D . so dah tiga tahun aku berpisah dengan orang yang paling aku sayang . dia lah yang mengajar aku erti kehidupan . dia laa orang yang selalu ada utk aku time aku berjaya ke pentas anugerah . dia sanggup keluar memalam sebab nak amik aku balik tuisyen . Mohamad Pauzi bin Ibrahim . engkaulah wira hatiku . jasa dan pengorbanan mu terlalu besar . ayin rindukan papa , ayin sayangkan papa . papa kt mana skrg ? ayin perlukan papa . papa , ayin ingt lg . papa suruh ayin jadi Dr . kdg-2 papa suruh ayin jadi Polis . papa selalu cakap Inspektor Muhammad Faizrin . papa ayin rindu semua tu . kenapa papa tinggalkan ayin terlalu awal ? ayin nak SPM tahun ni paa . mesti papa paling orang yang paling sibuk duk atur kelas tuisyen ayin . tp skrg pa ? tak ada sapa nak anta ayin tuisyen . papa ayin rindu . ayin nak peluk papa . nak ikut papa jalan-2 :'( papa , ayin doakan tenang kt sana . ayin doakan papa jumpa mak kt sana . ayin minta maaf kalau ayin ada buat salah , sakit hati papa . :'( . papa ! ayin ingt lagi . ayin tak tegur papa satu hari sebab papa nak bawa ayin jalan . pastu papa panggil ayin , tp ayin tak jawab . then papa cakap *semua tak nak layan papa tak apa , jangan minta tolong papa lg* papa ! byknya dosa ayin kt papa . papa maafkan ayin :'( papa seorang yang kuat . papa hadapi hidup dengan tenang . papa , ayin tak boleh tgk papa sakit . time papa kena masuk hospital dulu , ayin takut sgt . ayin takut hilang papa . tp sebab kecuaian orang lain , akhirnya papa tinggalkan ayin juga . kenapa papa ? kenapa papa pergi juga ? sejak papa pergi , mak sakit . mak rindukan papa  . tp mak kuat sebab dia taknak ayin sedih :'( . 

mak . mak ! mak bangunlah . mak kt mana ? mak jangan tinggalkan ayin . :'( . mak kenapa mak pergi time ayin dah semangat nak teruskan hidup ? sebab mak laa ayin kuat . ayin nak bg mak bahagia gembira time SPM nanti . ayin nak bg keputusan y cemerlang nanti . tp sejak mak sakit , ayin punya semangat hilang mak . mak ! kekuatan ayin kt mak . tp mak akhirnya ikut jejak langkah papa . mak ayin rasa kehilangan sgt bila mak hembus nafas terakhir mak depan ayin . ayin tak sangka mak pergi juga . masa mak sakit , mak bg harapan yang mak boleh sembuh . mak bg kerjasama dgn DR . tp dah terlambat . mak punya penyakit dah smpai tahap ketiga . tahap paling kritikal . mak , mak tahu tak , ayin tak sampat hati nak tgk mak kena masuk tiub oksigen . ayin tak sanggup mak :'( sedangkan Dr nak masukkan tiub makanan melalui hidung mak pun ayin tak bg . tp keadaan yang memaksa utk mak dimaksudkan tiub tu . kenapa mak ? :'( ayin rindukan mak sgt . mak time ayin nak pergi sekolah , tak ada sapa nak teman ayin tunggu bas . dulu kalau mak ada , mak laa yang sentiasa temankan ayin . before tu , mak buatkan ayin air .Ya Allah rindunya semua tu . aku rindu sgt . :'(

tapi apakan daya . semua yang berlaku pasti ada kebaikannya . setiap yang hidup pasti akan mati dan akan dihidupkan semula . . kekuasan Allah tiada tolok bandingannya . aku berharap aku akan jumpa dyorg di syurga kelak . amin amin amin Ya Rabb . aku doakan semoga roh arwah papa dan arwah mak ditempatkan dikalangan orang yang beramal soleh . amin :') . AL-FATIHAH !
 


 

2 comments:

  1. kejam celik .. ayat salah 2 patutnye pejam celik .. hahahaha

    ReplyDelete
  2. haha lantak laa janji korang faham mksud aku . kihkihkih

    ReplyDelete