Sunday, January 1, 2012

kepada-Mu aku memohon keampunan . :')

ASSALAMUALAIKUM 

harini 1/1/12 . beerti tahun utk aku mengambil SPM pada akhir tahun nanti . namun byk dosa y telah aku lakukan . aku tidak pernah memikir hati orang y aku sakitkan . Ya Allah , apa sudah aku lakukan ? :'( . aku menyesal Ya Allah . mungkin semalam Allah sudah memberi pertunjuk awal kepada diri aku supaya kembali ke pangkal jalan . dah semua nya telah aku lakukan utk menunjukkan diri aku y sebenar . dalam masa y sama aku betul-2 sudah jatuh cinta kepada hamba Allah . namun dia menyintai orang lain dan bukannya aku . dan memang itu perlukan aku terima kerana itulah kesilapan aku . aku dah sakitkan hati dia , calarkan hati dia . aku tahu memang sukar utk dia memaafkan aku . aku menyesal dgn apa y telah aku lakukan . :'( . Ya Allah bukalah hati Si dia utk memaafkan aku . bukalah hati dia utk menerima aku walau sebagai sahabat :'( . Ya Allah terimalah pengakuan hamba-Mu ini . aku cuba menjadi y lebih baik sedangkan hakikatnya aku gagal :'( . Ya Allah , aku tahu memang sukar utk seseorng memaafkan kita apatah lagi hatinya begitu sakit :'( . Ya , Allah kepada-Mu sajalah tempat aku bergantung . kepada-Mu laa aku meluahkan perasaan :'( . andai ibu dah ayah aku ada lagi tentulah dia tempat aku meluahkan perasaan dan aku tidak akan melakukan perbuatan ini . tapi kerana kesunyian aku lakukan . aku begitu bodoh . angkuh :'( . Ya Allah aku yakin dgn pertolongan-Mu . berilah aku peluang kedua utk menjadi seorang manusia y jujur , baik . amin Ya Rabb :'( . Ya Allah , bukalah pintu taubat-Mu utk hambamu ini Ya Allah . aku betul-2 menyesal dgn apa y telah aku lakukan . dosa ku begitu besar . sucikanlah hatiku ini Ya Rabb . makbulkanlah doaku ini  sesungguhnya Engkau lah maha pengampun lagi maha mengasihani . amin :'( . 

setelah sekian lama aku hidup dalam gelombang dosa . akhirnya aku mengakui kesilapan besar y telah aku lakukan . andai orang tersebut tidak memaafkan aku , aku terlebih dahulu memohon keampunan dari Allah S.W.T . amin . aku sedar , aku telah byk lakukan dosa dan akhirnya Allah telah berikan hidayah utk aku kembali ke pangkal jalan . Allah itu Maha pemurah lagi maha penyayang .

doakanlah aku berjaya di dalam SPM nanti . aku turut mendoakan si dia berjaya dgn jayanya . awak , maafkan saya . saya akui kesilapan saya . jika awak tak dapat maafkan saya , sy tak tahulah . sy berdoa kepada Allah agar dibuka hati awak utk maafkan sy dan terima saya . maafkan laa saya wak :'( . assalamualaikum . :'(

No comments:

Post a Comment