Tuesday, January 3, 2012

Kembali ke sekolah !

assalamualaikum 

harini sudah bermula sesi persekolahan bg negeri Kelantan , Kedah dan juga Terengganu . kepada adik-2 y baru masuk ke alam sekolah rendah , abg doakan adik boleh serasi dgn kawan-2 . dulu masa first time masuk sekolah rendah memang best . time tu arwah anta . time balik arwah mak amik . alaaa bestnya . dulu nak bangun pagi memang payah bebenor . sampai nangis taknak sekolah pun ada . pastu papa pujuk , kalau sekolah papa nak bagi duit 2juta . minta sambil nangis-2 dalam tandas :') . lepastu takut nak mandi air sejuk . suruh mak jirang air then lepastu campur air panas dgn air sejuk . bestnya . pastu mak pakaikan seluar dgn baju . hihi . lepastu duduk dalam bakul moto . bestnya ! smpai sekolah bawa beg y ada roda . haha . badan kecik tapi beg besar . alaa comelnya aku time tu . hihih . tahun demi tahun aku dah pandai berdikari . pergi sekolah sendiri kalau papa kerja 24jam . balik jalan kaki je laa . lepas dapat result upsr , aku kini digelar pelajar sekolah menengah . :)

dan esok bermulanya aku sebagai seorang pelajar senior . di sekolah baru . so dapat kawan baru , cikgu baru . tolong jgn buli aku ea . haha . dah besar dah aku . form 5 :) . insya'allah aku akan belajar bersungguh-sungguh . setiap pelajar pasti mahu berjaya . insya'allah aku akan cuba . dan esok aku baru nak daftar kt sekolah baru . ahaha . harap semuanya berjalan lancar . esok bangun pagi , y pastinya aku takkan dgr *adik bangun , dah pukul berapa ni . kang tertinggal bas pula* . rindunya dekat arwah mak . pastu time aku mandi , arwah mak mesti gosokkan baju . thanks mak :') . lepastu sebelum naik bas , cium tgn mak . pastu mak cium pipi kita . hee sukanya . :') . kalau ada exam , *mak doakan ayin boleh jawab exam tw* . hee lepas nii aku dah tak dapat semua tu . aku harapa aku tabah menjalani kehidupan sebagai seorang anak yatim piastu . amin . aku harap dapat berikan 100peratus komitmen time cikgu mengajar . kerja sekolah mesti kena siap! . huh . arwah mak dgn arwah papa nak aku berjaya . insya'allah . doakan aku wahai kawan-2 dan sahabat . maafkan aku jika diri ini pernah menyakitkan hatimu . :'( give me another chance . please . :') aku dah berubah . aku takkank menipu orang lagi . amin . :')

No comments:

Post a Comment