Tuesday, January 17, 2012

aku rindu pelukkan kasih sayangmu :'(

Assalamualaikum

yeah dah masuk minggu ketiga sesi persekolahan 2012 . but skrg barulah aku rasa hidup bersendirian . hidup ni memang kena pandai berdikari . andai kita gagal berdikari kita akan ketinggalan . oh dunia , kau hanya tempat aku menumpang utk mengutip segala kebaikan sebagai bekalan di akhirat kelak . :') . 

masa first day sekolah . aku bangun awal pagi . aku mandi and siap siap semua . biasanya aku akan kejut mak . tp skrg aku terus masuk ke tandas . bila aku keluar , tgk baju sekolah tak gosok lagi . lantas aku terpaksa melakukan sendiri . kalau dulu arwah mak yang gosokkan . :'( . lepas dah gosok aku kemas buku . and lepastu tunggu bas kt pintu rumah . selalunya time tunggu , arwah mak buatkan air . lepastu salam arwah mak . :'( . alaa rindunya semua tu . aku tak sangka aku dah tak dapat semua tu . :'(

MAK
mak . mak kt mana ? ayin rindukan mak . mak kenapa mak tinggalkan ayin juga ? mak ayin rindu sangat . mak ayin takkan lupa jasa dan pengorbanan mak kt ayin . mak laa yg sentiasa ada utk ayin lepas arwah papa pergi tinggalkan kita . mak ayin tahu mak rindukan arwah papa . tp mak nyorokkan perasaan mak demi ayin . mak tak nak ayin nampak mak sedih . mak , ayin sayang mak . tp kenapa mak tinggalkan ayin . mak tahun ni ayin  SPM . ayin perlukan mak dgn papa utk bg ayin semangat . tp kenapa mak dgn papa tinggalkan ayin . kenapa awal mak ? mak , masa mak sakitkan ayin terpaksa kuatkan semangat . ayin berdoa agar mak sembuh . aku nak jaga mak tp hospital tak bg ayin jaga kt wad perempuan . mak , ayin tak dapat balas jasa mak . mak , maafkan ayin . tp mak , ayin rasa bersyukur sgt sbb ayin yg temankan mak tidur time mak sakit kt rumah . ayin cek darah mak . bawa mak pergi tandas . tp itu tak cukup utk ayin balas jasa mak . mak , kalau laa ayin tahu mak akan tinggalkan ayin . ayin nak peluk mak . nak minta maafkan mak . tp bila ayin dtg hari sabtu tu , ayin dah tak dapat tgk mak lg . ayin dah meronta ronta akhirnya mak tak sedarkan diri selama 4 hari . ayin tak henti ajar mak mengucap . dengan harapan ayin nak mak sedar . mak , bila DR cakap keadaan mak makin kritikal . ayin takut sgt . sehari tu , DR cakap mak kena masuk tiub pernafasan . sbb mak dah tak boleh bernafas dgn sendiri . nak tak nak ayin dgn yang lain terpaksa akur . ayin tak sampai hati nak tgk mak tanggung kesakitan tu semua . mak ! bila nurse sedut kahak mak , ayin tgk mata mak berair , mak menangis , ayin tahu mak , benda tu sakit :'( . mak! mak , awal pagi sabtu tu , hospital call akak . Dr cakap jantung mak dah berdegup laju . ayin dgn li terus pergi hospital . ayin terus ajar mak mengucap , dari pagi sampai ke petang . mak , bila akak cakap mesin tu dah makin kurang . ayin takut mak . mak ! tp ayin tgk badan mak dah tak bergerak lg . DR datang tgk mak . dia cakap jantung mak dah berhenti berdegup selama 30s . :'( tapi jantung mak kembali berdegup . mak , tepat 7.20 malam bersamaan 30/7/11 DR sahkan mak dah tak ada . mak luluh hati ayin bila dr cakap mcm tu . ayin terus menangis dekat bahu Jan . ayin tak dapat tahan sedih  . ayin tak sangka ayin hilang mak utk selamanya . badan mak terkujur kaku atas katil . awalnya mak pergi :'( mak ayin doakan mak tenang kt sana . ayin akan cuba yg terbaik utk SPM ni ! ayin akan cuba .

PAPA .
papa . ayin rindu papa sangat . papa ayin ingt lg kecik-2 papa selalu bawa ayin jejalan . even papa sibuk kerja , papa tak lupa ayin . papa ayin sayang papa sangat . papa tak pernah lupakan ayin . papa , ayin rindu . rindu nak urut badan papa ! rindu nak jog dgn papa petang-2 . rindu tgk bola sama-2 . rindu nak mandi dgn papa kt starhill . alaa rindunya papa . papa , bila papa menangis time tepung tawar akak , ayin sedih . ayin tak boleh tgk papa menangis . ayin rasa nak peluk papa time tu . lepas papa dah tepung tawar akak , papa duduk sblh ayin smbil kesat air mata . papa , awal pagi rabu bersamaan 27/5/09 papa kejut ayin . papa suruh ayin baca buku sbb ada exam . tp ayin tidur balik . papa kalau ayin tahu papa akan tinggalkan ayin haritu , ayin akan bangun belajar and peluk papa kuat . minta maaf kt papa semua . tp ayin tak tahu bila papa akan pergi . papa , time ayin exam . tiba tiba cikgu datang panggil ayin . dia suruh kemas barang . bila ayin turun ke pejabat . ayin tgk Li dah menangis . ayin datang dkt kt dia , dia cakap *ayin , papa dah tak ada * ! YA ALLAH . ayin bagai dalam mimpi . ayin terus peluk Li , ayin menangis dekat bahu dia . akhirnya ayin terduduk kt depan pejabat . ayin meraung . ayin tak sangka papa dah tak ada . baru pagi td papa kejut ayin tp  petang papa dah tak ada . Ya Allah sukar utk aku menerima semua itu . kau ambil orang yang aku sayang . bila smpai kt rumah . ayin tgk ramai polis duk berkumpul dpn rumah . bila ayin masuk rumah , mak sikit pun tak menitiskan air mata . betapa kuatnya mak hadapi semua ni . tp lepas sehari . waktu subuh , mak akhirnya tewas juga . mak menangis . mak tak sangka papa dah tak ada . bila pergi kubur arwah papa , mak pasti menangis . papa dgn mak dah hidup bersama selama 30 tahun . tp takdir penentu segalanya . 

dan kini . aku hidup kesunyian . tiadalah panggilan ADIK utk aku . mak dgn papa je yang panggil aku ADIK . aku terlalu rindukan mereka . tp ini semua suratan Ilahi . Dari DIA kita datang , dan kepada DIA kita akan kembali . aku kena teruskan hidup walau mak dgn papa tiada di sisi aku tp aku tahu dyorg mahu aku berjaya . menjadi manusia yang berguna . arwah papa selalu cakap * Inspektor Faizrin * papa nak aku jadi Pegawai Polis mcm akak . insya'allah aku akan cuba . darah kepolisian yang mengalir dalam badan aku terus kuat . walau punca utama kematian arwah papa adalah disebabkan kecuaian anggota polis , tetapi aku akan tetap hormati polis kalau anggota tu pandai hormat aku . that's All . aku berdoa agar mereka berjumpa di akhirat kelak . aku akan doakan mereka tenang di sana . amin amin Ya Rabb . :') AL-FATIHAH .

No comments:

Post a Comment