Thursday, December 8, 2011

pasrah ~

Assalamualaikum
lama dah aku tak update blog nii . entahlah aku pun tak tahu kenapa . aku rasa hidup aku sempit sangat sekarang nii . mana tak nya kalau semua benda aku kena buat . itu ini semua aku yg kena . penat  :'( . aku rindu arwah mak dgn arwah papa . kalau ada dyorg aku nak peluk+cium dyorg :'( . tapiiii semunya hny khayalan . aku tak mgkin akan dapat semua tu lagi . sejak aku balik Johor nii . aku asyik teringat arwah mak . mana taknya , dulu bgn pagi atas meja mesti ada makanan . tapi skrg aku terpaksa pergi cari sendiri makanan . kena cari duit nak beli makanan . skrg aku baru tahu erti kesusahan . besarnya dugaan hidup aku :'( .

sejak arwah mak pergi . aku mula berdikari . bangun pagi pukul 5 . gosok baju sekolah . mandi semua then tunggu akak . lepastu balik sekolah pergi beli maknan dkt kedai :'( . aku sedih sgt . dulu masa arwah mak ada , mak yg gosokkan baju . then before pergi sekolah mak siapkan minuman pagi . seblum naik bas , aku salam cium tgn mak . mak cium pipi aku .tapi sekrang ? :'( rindunyaaaaaaaa . ! . sejak mak menghembuskan nafas terakhirnya , semangat aku terus hilang . :(

masa mak sakit , aku tak pergi sekolah . aku jaga mak dari pagi sampailah dia tidur . if mak nak pergi tandas , aku angkat mak . jinjing mak . rindunya :( . sebelum mak tidur , aku check gula dalam badan mak . mak just terbaring atas katil time tu . mak tak boleh jalan . bila dapat tahu mak punya penyakit ditahap kritikal aku redha . alhamdulillah aku dpat jaga mak sebelum dia pergi . dapat tgk mak pergi depan mata aku :') . masa mandikan jenazah , wajah mak bagai tersenyum . aku harap mak pergi dengan tenang . 


moga arwah mak dan arwah papa ditempatkan dikalangan org yg beriman .
AL-FATIHAH

1 comment:

  1. ayin kena kuat.pandai jaga diri okey?jaga nama baik arwah mak dengan papa..kena belajar rajin2 ikut cakap arwah papa.
    masa pergi tengok mak dekat hospital dulu pun mak ada cakap kat kak ngah ayin jaga mak,kalau nak pergi toilet senang aje ayin bangunkan mak.see how proud is she sebab anak-anak mak semua bertanggungjawab.masa mak carita ni mak gelak-gelak aje..lepas tu masa kak ngah nak balik, mak lambai2..rindu nak tengok mak jahit baju,mak hidang makan..rindu nak duduk rumah mak macam kat tangkak dulu..rindu nak ikut mak beli ikan kat apang...al-fatihah untuk mak

    ReplyDelete