Monday, August 29, 2011

hari terakhir berpuasa di bulan ramadhan 2011 . :')

assalamualaikum ~

okayy . hari ni 29/08/11 bersamaan 29 ramadhan . hari terakhir seluruh umat islam berpuasa . byk dugaan yg aku dapat sepanjang berpuasa ni . okayy ramadhan kali ni memang aku terasa sgt tanpa kedua mak ayah aku . mak dgn papa tgglkan ayin cepat sgt . ayin muda lg mak . makk dgn papaa kt mana skrg ? tak nak tgk ayin ke ?

mak ~
mak ! mak ! mak ingt ayin lg tak ? mak tak nak tgk ayin lg ke ? mak buka lha mata tu . ayin ada depan mak ! mak cepatlah bangun . malam ni kita dah boleh masak utk esok . esok kita dah raya mak . mak cepatlha bgn ! nanti malam kita boleh masak daging siat . ayin nak makan daging siat mak . ayin suka daging siat mak . mak cepatlha bangun . ayin nak minta maaf dgn mak . mak ayin tahu ayin bukan anak yg baik . maafkan ayin mak . mak baju raya ayin , mak tak buat pun tahun ni . kenapa mak ? awal mak tinggalkan ayin . makk nape mak diam . dah lama ayin tak dgr suara mak . mak tak syg ayin ea ? mak kenapa mak pergi dulu ? ayin perlukan mak lg . mak ingt ayin lha . mak jumpa ayin ea nanti ! boleh mak ? mak !!!! :'( . mak ayin nak mak lg . mak kenapa nii ? mak ayin syg mak sgt ! mak esok dah raya . malam ni ayin tak tahu nak buat apa tanpa mak . kalau ada mak , mak mesti buat daging siat , ketupat . mak masak sampai pukul 3 pagi . tp malam ni mak ? ayin nak buat apa tanpa mak ? mak kenapa nii . cepatlah balik ! mak , kenapa ALLAH amik mak dulu ? kenapa Allah tak amik ayin je ? ayin nak jumpa makk dgn papa ! :'( . mak malam nii ayin duk rumah tuk Hassan je . ayin dah tak tahu nak duduk mana lg mak . ayin tak ada arah lgsg . kalau ada mak , mesti kita dah siap siap nak masakkan . :( . makkkkkkk ! :'(
papa ~
dah lama papa tak dtg tgk ayin . papa dah lupa ayin ke ? papa tak ingt ayin lg ea ? papa baliklha tgk ayin . ayin rindu papa sgt . ayin nak peluk papa . papa , kenapa Allah amik papa dulu ? kenapa Dia tak amik ayin je ? ayin nak papa lg . papa bgn lah . jumpa ayin . ayin ada depan papa ni ! ayin nak cium papa nak peluk papa ! boleh pa ? dulu papa selalu marah ayin , tp ayin tetap degil . maafkan ayin pa . ayin syg papa . ayin tahu ayin memang budak yg degil tp tak bermaksud ayin tak sygkan papa . papa baliklha , buka mata tu . ayin nak minta maaf dgn papa . nak raya dgn papa . papa ingt tak dulu time nak pergi raya , papa suruh ayin siap awal awal ? tp ayin lmbt juga . papa kenapa nii ? papa dgn mak sanggup tinggalkan ayin muda muda ni . ayin nak papa ! papa please buka mata tu . tgk ayin kejap pun jadi . papa senyum kt ayin ea ? ayin ingt lg masa 2 tahun lepas . papa kejut ayin ajak pergi semayang raya . tp ayin tak bangun . ayin tido balik . masa ayin sedar papa dah balik semayang raya :'( . papa tahun nii kita pergi semayang raya sama sama ea ? boleh ea papa ! ayin nak tebus kesilapan ayin . papa cepatlha bangun :'( . buka lha mata tu :'( . papa cakaplha . jgn diam je . ayin rindu gelak tawa papa . papaaaaaaa ! :'(


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tahun ni memang aku rasa dah tak ada apa apa lg dalam hidup aku . mak dgn papa terlebih dahulu dijemput ilahi . aku tetap kena redha . tp kdg kdg aku perlukan dyorg . aku sedih tak dapat tgk dyorg lg . Allah ambil dyorg terlalu awal . tahun ni merupakan tahun ke ketiga aku beraya tanpa ayah dan tahun pertama aku beraya tanpa mak . malam ni aku tak tahu nak buat apa . kalau boleh aku nak tidur kt pusara mak dgn papa tp ..... . besarnya dugaan yg kau berikan Ya Allah . selaku anak , aku memohon keampunan dari mu Ya Rabb .  . al-fatihah utk roh papa dgn mak . Al-Fatihah .


SELAMAT HARI RAYA . MAAF ZAHIR DAN BATIN .
MAAFKAN JIKA DIRI INI ADA JIKA AKU MELAKUKAN KESILAPAN
ASSALAM .

2 comments:

  1. :')..
    allah hanya menduga hambanya yang kuat..
    n awak adalah antara orang2 yang kuat..insyaallah..

    ReplyDelete
  2. amin . hidup penuh dgn pelbagai dugaan :')

    ReplyDelete